SEMINARI ONLINE
El consum de pornografia en l’adolescència i les seves conseqüències en el desenvolupament socioemocional i psicosexual
DATA: Dilluns 20 d’octubre de 2025 de 18.00 a 20.00 hores.
INSCRIU-TE AQUÍ
2 hores certificades. Impartit per Berta Aznar
En aquesta conferència analitzarem les característiques de la pornografia actual, que és massivament consumida per adolescents. Entre les característiques més rellevants cal destacar els alts nivells de violència vers les dones i les pràctiques sense límits en les que se les humilia i degrada. La visualització d’aquestes imatges genera, a mitjà i llarg termini, la desconnexió de l’empatia a través de la cosificació sexual de les dones, que pot desembocar en violència sexual, a més d’altres problemàtiques que s’explicaran al llarg de la sessió. Es discutiran els resultats de la investigació internacional des de la perspectiva feminista i s’examinarà el paper de la societat patriarcal i la pornificació de la cultura en l’acceptació de l’explotació de les dones a través de la pornografia.
BIOGRAFIA DE LA PONENT:
Berta Aznar Martínez és graduada en Educació Primària i en Psicologia i doctora en Psicologia per la Universitat Ramon Llull. És professora i investigadora en la Facultat de Psicologia i Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna–Universitat Ramon
Llull. Imparteix classes en el Grau d’Educació Primària i el Màster en Psicologia General Sanitària en Blanquerna. També és professora en l’Institut Universitari Vidal i Barraquer en el Màster en Teràpia Familiar i membre de la RAIEPP. Les seves línies de recerca són les violències masclistes, (específicament la violència sexual), la coeducació i l’educació afectiu-sexual (sobretot pel que fa a les conseqüències del consum de pornografia en adolescents).
Ha participat i dirigit diversos projectes de recerca sobre aquestes temàtiques i actualment està lidera els projectes «Programa EAS-TIC per a prevenir la ciberviolencia sexual» subvencionat per l’Agència de Gestió d’Ajudes Universitàries i de Recerca de la Generalitat de Catalunya i el de «Percpeciones i actituds de la població jove cap a la pornografia i la prostutución en l’àrea metropolitana de Barcelona» impulsat per l’ajuntament de Santa Coloma de Gramenet.
Actualment és la Coordinadora del Programa de Doctorat en Psicologia de la Universitat Ramon Llull i Codirectora del Màster en prevenció, detecció i
intervenció de la violència sexual des d’una perspectiva interdisciplinària, al costat de la Dra. Rosa Cobo.
Projectes i publicacions: https://orcid.org/0000-0002-1658-5053
Metodologia
Durant el seminari s’analitzaran les característiques de la pornografia actual que és massivament consumida per adolescents.
L’alumnat podrà realitzar preguntes sobre el tema exposat a través del xat de l’aplicació.
Seminari gratuït. Es lliuraran certificats d’assistència.
ORGANITZEN:
- Associació La Sud
- Geoviolenciasexual.com
- Feminicidio.net
Curs subvencionat pel Departament d’Igualtat i Feminisme de la Generalitat de Catalunya.
